Naslovna strana www.mrkonjic-grad.com Login Login
Weather Forecast
 ta ima novo?
Aktuelnosti
Iz grada
Sport
Kultura
Zanimljivosti
Biseri
 Mrkonji-Grad
O gradu
Priroda
Istorija
Mrkonji na Wikipediji
Foto-galerije
Vaniji telefoni
Karta grada
 Cyber MG
Poruke
Ljudi
Cyber kuhinja
Sjeanja
Zaboravljena vremena
Chat
Linkovi
 Usluge
Web dizajn
Reklamiranje
Sponzori
RSS 2.0

www.mrkonjic-grad.com
Na mrei od 2000.god.

www.kreativnije.com
Sjeanja
 
Druga strana medalje

5.6.2008..

Uvijek postoji druga strana medalje. Mišljenja sam da bi trebalo nešto rei o drugoj strani medalje koju su zaboravili napomenuti Varcaranin, Camil i Bedro. Mnoge stvari što su oni rekli je tano, tako je bilo, ali mnoge stvari ne spomenuše, pa eto nije na odmet da se i to napomene.

Prvo, spominje se sloboda kakvu smo imali da je niko nije imao na svijetu maltene kao mi. Pitam se kakvu smo mi to slobodu imali u ex Jugoslaviji? Kau mogao si hodati po svu no, niko ti nee nauditi, mogao si spavati na sred ceste u 3 ujutro, niko ti nee nauditi. To nije bila sloboda, to je bila sigurnost, znai zemlja je bila sigurna od kriminala i hajduka, imali smo pravu miliciju koja je branila i vlast, a i narod. Tako je narod bio siguran.

A da li smo bili slobodni? Nismo! Sloboda je sloboda govora, izraavanja, sloboda vlastitog mišljenja o neemu. Sloboda je kada si slobodan da kaeš sve ono sto misliš, da nije pravilno uraeno, postavljeno, a da za to ne budeš sankcionisan. Toga nije bilo. Nisi nikada smio rei ništa protiv opštinske vlasti, Partije, a kamoli nešto protiv predjesnika Tita. Za takve stvari se išlo u zatvor iz prve. Znaci nismo bili slobodni, drali su nas na uzdi. Sjetimo se samo koliko je ljudi zbog drugaijeg mišljenja završilo u zatvorima, na Golom otoku. I to samo što su malo drugaije mislili, što su naglas mislili, što nisu mislili kao Partija. Znamo da je Goli otok najvea rak-rana ex Jugoslavije i njenog predsjednika. Znaci, šta je tu vano, da bi opstao i normalno ivio i radio, trebao si samo gledati svoja posla, a Partija je ta koja e misliti za tebe, ništa ne brigaj, tu su drugovi. Tako se prezivljavalo jedino, u suprotnom...

Mnogi se sjeaju, a mnogi i iz pria roditelja o teškom ivotu, pogotovo 50-60-tih, nešto se poboljšalo sedamdesetih, ali je gro naroda ivio od prvog do prvog, ostavljao trgovcima ekove da ih puste kada su dobili platu, jednostavno preivljavalo se i to veina ljudi. Plate su bile male, kasnile, ivotni troškovi veliki u odnosu na plate, privreda zaostala, staromodna. Bez privatnog sektora do 80-tih, kada se radi na podizanju male privrede. ini mi se u prii da Camil ree kako smo imali crveni pasoš i mogli smo kuda hoemo, ali ako imaš para. A malo je ljudi imalo para da ide kako Camil kae u Grku i druge zemlje na odmor. A ko je imao para? Pa imali su ih oni "odozgo" i oni su i hodali po stranim zemljama, a radnici su imali svoja radnika odmarališta i kada doe na tebe red mogao si preko sindikata sedmicu dana na more. Pa koliko je plata trebalo za jedan obini televizor. Tri plate si trebao dati da ga kupiš. Pa daš trgovcu ekove i on pomalo pušta dok ne isplatiš za godinu, dvije. Za auto neu ni spominjati.

Nikada mi nismo obraali panju koliko smo mi plaali "takse" na naše plate i koliko se para nama odbijalo svake plate. Još jedna plata, toliko smo mi svi davali od svoga bruta. Uzimali su nam za sve što nisu uzimali, od stotine SIZ-ova, za poplave, zemljotrese, kulturu, zdravstvo /nije nikad bilo dabe/, sport, visoko obrazovanje, eljeznice, brodogradnju, nauno-istraivaki rad, vojsku i šta sve još nismo plaali. Nikada niko nije pitao niti smio pitati zašto se sve to toliko plaa.

Šta smo mogli znati o dešavanjima u svijetu? Ništa. Imali smo jedan program, poslije još jedan i sve su vijesti prvo itali drugovi iz partije i onda odobravali da narod uje, tako je bilo i sa radijom i sa novinama. Sva informisanost je bila cenzurisana. Bilo smo kako kae Camil slobodni, a ništa nismo smjeli znati, ništa nismo smjeli pitati jer su druugovi tako rekli. Šuti, ne sekiraj se, Partija se brine i misli na tebe.

A oni u Partiji, oni gore su imali sve boije milosti. Stan ovdje, stan ondje, vikendica na moru, vikendica u planini. Ništa iz njihovog depa, sve društvo napravilo jer su oni zasluni i Bogom dati graani. Djeca im na Zapadu na školovanju, govore po nekoliko jezika. Oni odozgo se onda po isteku mandata rotiraju ponovo na druge pozicije i tako iz mandata u mandat, pa onda i izmisle neku novu visoku funkciju samo da bi drug ostao tu negdje blizu. Na kraju su svi nagraivani visokom funkcijom u velikom gradu i stanom naravno. Tako je bilo i sa vojnim licima, imali su sve što se poeljeti moglo.
Da ne govorim o tome kako se dravna imovina u preduzeima otuivala od strane rukovodioca, kakve su se zloupotrebe sve dogaale, svi znamo. Zatim sjetite se samo ispitivanja moralno-politike sposobnosti za radna mjesta u dravnim slubama...

A drugovi odozgo su štelili sve šta su zaeljeli, kolike si veze trebao imati ako ti je neko bolestan da bi došao do neke velike klinike, ako imaš vezu odozgo ili nekog generala super, inae daba ti, ostaeš pregledan u svojoj bolnici.

Inae, Titu treba skinuti kapu za voenje vanjske politike, tako da smo bili mirni što se ratovanja i napada na nas ticalo, vješto je plovio izmeu Zapada i Istoka, uzimao kredite, ulazio u dug ali eto bili smo slobodni i bezbrini u jednom pogledu. I Tito je oboavao vlast, zato je omoguio onim oko sebe da se tako bahato ponašaju jer oni su odravali sebe na vlasti, a samim tim i njega. Bilo pa prošlo, nikada se sve ionako nee saznati.
Jede se kavijar, pije se din, ima se para, im se s im........

Na kraju, za sve one što su nostalgini prema rodnoj grudi, jedna latinska izreka kaze:
"Illa mihi patria est,ubi pastor, non ubi nascor", što bi znacilo: "DOMOVINA MI JE ONDJE GDJE IVIM, A NE GDJE SAM ROEN".


Autor: LAMBADA

 

Podijeli na Facebook-u

Komentari na tekst

1. ima u ovom tekstu necega sto ja podrzavam, jer nije sve moglo stati na jednu stranicu "dolje vlada
9, Sweden7.6.2008. 11:30:48 
2. Ja bi tebe volio vidjeti u bilo kojo drzavi da zivis da kazes nesto javno protiv predsjednika.Sigurno neces u zatvor a bolje bi ti bilo jer bi ziv izasao,ovako ujede te komarac i nema te ili dodjes kuci najedes se napijes i samo se prevalis i nema te vise, i jos mnogo nacina da te kulturuno uniste.
Gost, United States7.6.2008. 12:58:08 
3. Zapad ima kulturno lopovske zemlje jer te su zemlje na lopovski nacin i osnovane.Daju ti na mostu a kulturno i fino ti otmu na cupriji i tako samo se vrtis u krug.
Gost, United States7.6.2008. 13:03:19 
4. Mislim da je Lambada promasio.Istina je da nismo imali visestranacki sisstem i da su mnogi nadrljali zbog Rusije koja je bila realna prijetnja tadasnjoj Jugoslavili.Mnogi su iskoristili tu situaciju da bi se rijesili komsija ili konkurenata u vlasti.Trebamo se podsjetiti i Amerike koja je ya vrijeme
Gost, Bosna i Hercegovina7.6.2008. 13:56:34 
5. ..II svjetskog rata pozatvarala sve Japance ili progon "komunista" poslije rata kada su stradali mnogi nevini Amerikanci,medju njima i mnoga poznata imena iz svijeta kulture,filma.Ne znam da li postoji univerzalna zemlja gdje je dopustena apsloutna sloboda govora.Takve zemlje nema.Mozda smo mi...
Gost, Bosna i Hercegovina7.6.2008. 14:00:34 
6. ..mastajuci o takvoj zemlji unistili svoju Jugoslaviju.Imala je ona falinki i steta je da pocetkom 90-ih nije primljena u Evropsku zajednicu.
Gost, Bosna i Hercegovina7.6.2008. 14:02:47 
7. Ne zaboraviti i Goli otok...
suni, Srbija7.6.2008. 16:02:43 
8. Naravno da ima istine u ovim redovima, nisu to ni Varcarin niti Camil zaboravili .Jedno je biti zadovoljan a drugo protiviti se misljenjima svoje vlade.NEMA NIJEDNE NE- LOPOVSKE ZEMLJE NA SVIJTU!Uvjek ce biti razlicitosti u misljenjima kao i sto treba da bude. Nismo ovce u toru nego ljudi.
Hair, Sweden7.6.2008. 17:10:11 
9. Pa ovdje je izneseno kako je bilo i ne vidim gost sta je promaseno jesi ti zivijo ili zivjela u ono vrijeme ako jesi onda sta je ovdje laz.
Gost, United States7.6.2008. 17:25:41 
10. ZA GOSTA IZ USA: PA U USA GLEDAS LI TV,STA SVE NE GOVOVORE O PREDSJEDNIKU I ISMIJAVAJU GA PA NIKOM NISTA
Utica, United States7.6.2008. 17:29:19 
11. LAMBADA, ili si promasio temu ili ne znas kako se zivelo. Puno toga u tvom tekstu ima sto ne odgovara istini. Samo da pomenem cekove 50-60-70-tih, a tada nisu cekovi ni postojali. A sto se tice crvenih pasosa; pa nije nikome ni padalo na pamet da ide u Grcku na more kada svi znamo sta je Jadransko!
Nikica, Srbija7.6.2008. 17:50:03 
12. Meni je zalosno LAMBADA sto ima takvih koji razmisljaju kao ti, ali se jako radujem sto si usamljen slucaj i sto mozes da imas podrsku samo mladjih generacija koje, nazalost, nisu zivele u Titovo vreme i koje,nazalost, ne znaju koliko je to vreme bilo dobro za sve.
Nikica, Srbija7.6.2008. 17:52:51 
13. A sto se tice tvoje latinske izreke...pitam se sta uopste radis na ovom sajtu! Ali, ne treba ja da se pitam nego ti! Sto se uopste zamaras razmisljajuci o bivsoj domovini.
Nikica, Srbija7.6.2008. 18:10:57 
14. Svidja mi se tekst.Jako studiozno!Ja bih samo htio dodati da je taj sistem bio ideal za radnicku klasu, koja se zadovoljavala malim, dok su oni koji su vidjeli malo siru sliku bivali "sankcionisani". Znaci:Komunizam je bio sistem za raju. Inteligencija ga je prezrela i zato su kaznjavani.
Laufer, Austria7.6.2008. 19:43:25 
15. Nije mi jasni sta u ovoj prici nije tacno.Molio bih g-dju Nikicu da kaze sta nije istina i koliko ovdje vidim ne spominju se cekovi 50,6o,70.nego se spominju u vrijeme kada su i postojali i ja kao dosta stariji covjek stojim da je sve bilo ovako, nema ovdje lazi.Nije bio Goli otok,zatvori,Djilas..
Ekrem , United States7.6.2008. 21:51:23 
16. G. LAMBADA, izreka kojom ste zavrili svoju priu je rekao rimski imperator Hadrijan, sa kojom se uopte ne slaem. Otadbina-domovina je samo jedna, a to je ona gde je ovek rodjen i gde su grobovi njegovih predaka, sve ostalo je tudjina.
Milo, Srbija8.6.2008. 1:28:51 
17. U svijetu nema perfektnog politickog sistema,pa tako nije ni bilo u Titovo vrijeme.Ipak,Titovo vrijeme je neponovljivo,niti je gdje tako bilo,niti ce igdje tako biti. Sto se tice Zapada i Camila koji je ostao bez posla,pa hoda okolo trazeci da nekome pokosi travu kako bi prezivio,je cista laz.
Bosnjak, United States8.6.2008. 11:56:40 
18. Camil,i ako je ostao bez posla/nije istjeran/,prima socijalu do godinu dana/60% od zarade/,a ako mu to nije dovoljno u svako doba dana i noci moze sebi naci posao.Samo Camil nece,Camil voli socijalu,spavanje duze,i ako jos kome pokosi travu na crno,eto pune plate.
Bosnjak, United States8.6.2008. 12:03:32 
19. Sistem i treba "Laufere" da bude prvenstveno za radnicku klasu u najxsirem smislu te reci. U cemu je problem sto je komunizam bio za raju? Ekreme, cekovi se pominju za vreme koje sam navela! Milose, drago mi je sto ste pojasnili ono sto sam u komentaru br. 13 kritikovala.Izgleda medalja ima x strana
Nikica, Srbija8.6.2008. 12:05:24 
21. Domovina je i tamo gdje ti djeca normalno rastu,nicim opterecena,slobodno ziveci,uceci,radeci. Takva je Amerika,primjer za sve na svijetu,Domovina za sve.
Bosnjak, United States8.6.2008. 13:53:42 
22. Komentar Milosa je kopija nekadasnji REPLIKA na kongresima"OVDJE DRUGOVI JA BIH DODA ZAREZ".Nema komentara o za svaku pohvalu napisanog pregleda jednog vremea od gsp. Lambade.Dohvatio se domovine uz obavezno malo istorije.Podize sebi ugled istorskog sveznalice.Mnogo je izreka o tome sto je domovina.
Lambada 2., United States8.6.2008. 14:20:07 
23. Svak ima pravo da razmislja na svoj nacin,ali isto tako da se i ne slaze.Postujem,ali ne dozvoljavam da me neko ubjedjuje da mi nije bilo dobro.Bilo mi je dobro a i vecini gdje sam pripadala,uglavnom bolje nego sad ,jer to vrijeme imam sa cim da uporedim.Istina,mladi nemaju i ne mogu uporedjivati,
Dina, Bosna i Hercegovina8.6.2008. 14:24:22 
24. a ja im od srca zelim buducnost i vrijeme koje ce biti bolje i od naseg i od njihovog sadasnjeg.Domovina moze biti samo jedna.Novu domovinu ne mozes traziti na starim kartama,jer ta jedna,moja,ostala je tamo gdje je i bila.Izbor zivljenja je pravo svakog i neka je sretno, kako god se ko odlucio.
Dina, Bosna i Hercegovina8.6.2008. 14:31:41 
25. I Milos je odabrao jednu od njih koja mu se cini najblizom njegovim razmisljanju o istoj.Meni se dopada ona "Kad nije uspjeo dovesti domovinu gdje je rodjen,pobjegao je zivjeti u nju".Potpis Lambada 2. sam odabrao kao znak potpune podrske gsp. Lambadi.
Lambad 2., United States8.6.2008. 14:41:28 
26. Utice a sto bi govorili protiv Tita.Nista nije ukrao,postigao je zavidan rast privrede a ono sto nije mogla privreda YU mogla je D i A koje su bile otvorene za nase radnike.Od nicega stvorio je nesto.Stariji se vjerovatno sjecaju gladnih godina krajem 40-ih i pocetkom 50-ih.Postojala je srednja kl.
Gost, Bosna i Hercegovina8.6.2008. 14:55:51 
27. TAMO GDJE MI LEZE PRECI, TAMO GDJE SAM RODJENA,GDJE SU RODJENI PRECI MOJE DJECE, BUDUCE UNUCADI, PRAUNUCADI...TO JE MOJA DOMOVINA TJ. MOJA JEDINA BOSNA I HERCEGOVINA, A SVE OSTALO JE TUDJINA/STO KAZE MILOS, MADA SE MNOGO PUTA NE SLOZIM SA NJEGOVIM KOMENTARIMA/ ALI OVDJE JE U POTPUNOSTI U PRAVU.
AP , Denmark8.6.2008. 15:09:20 
28. PREKO SVOJE VOLJE SAM JE MORALA NAPUSTITI, PA ZAR MORAM I OVU TUDJINU PREKO SVOJE VOLJE ZVATI SVOJOM DOMOVINOM, NE SHVATLJIVO.SRECU ZELIM SVIMA ONIMA KOJI SU U TUDJINI NASLI SVOJU DOMOVINU ZAVICAJ, PA MAKAR TO BILA I TA AMERIKA,SVECKA, NORVESKA, DANSKA.... PA I ZEMLJA GDJE SE ZLATNOM KASIKOM JEDE.
AP, Denmark8.6.2008. 15:15:23 
29. Za administratora:Dole tekst uvrstite pod brojem 2o. Tacno je da je Domovina tamo gdje si rodjen,jos ako odrastes na istom mjestu onda se to ne zaboravlja.Ali,Domovina je i tamo gdje si se nastanio.obikao,zaposlio,Domovina je i tamo gdje si miran,ne ponizavan,svoj na svome,tamo gdje mozes
Bosnjak, United States8.6.2008. 15:43:56 
30. planirati i ostvariati svoje zelje,tamo gdje se mozes politicki opredjeljivati kako ti osjecas.
Bosnjak, United States8.6.2008. 15:49:36 
31. Draga i postovana Dino pa ti prelijevas prazno u suplje kad poredis nekad i sad. Drzava je zajednica,tako "meni je bilo dobro" je sebicnos."a i vecini gdje si pripadala",niko ti nije radio u Metalcu,Pilani,Graditelju..Ti nisi nas djelila na siromasne i imucne,sve si nas volila isto.A bilo je bjede.
Lambada 2., United States8.6.2008. 18:02:47 
32. Svi ste sada zapeli u vezi domovine.To nije tema ,to je ovaj ko je pisao stavio zadnje.Tema je i sta je napisano kako se zivjelo,kakav je sistem bio.Pa dajte recite sta je pogresno napisano i sta nije istina iz ovog teksta.Nije fazon meni je bilo dobro, a komsiji kako bude.Vecina ljudi je prezivlja-
Gost, United States8.6.2008. 19:03:31 
33. Otadzbina ili domovina je ona zemlja koju smatras da ti je otadzbina ili domovina.Moja otadzbina je bila Jugoslavija a sada je to Srbija mada mi se administrativno namece BiH.U tom pogledu se slazem sa komentarom 29.
Gost, Bosna i Hercegovina9.6.2008. 8:41:11 
34. A, u kojoj zemlji Svijeta zivi ovaj "delija" sto je napisao ovaj text,kako je tamo je li slobodan,prica li slobodno itd. i sto je najvaznije "pije li to vodu"?
Monte Kristo, Sweden9.6.2008. 11:33:25 
35. Rado bih ja menjala ovu sadasnju slobodu za onu koja je nakad postojala, zvali je samo sugurnost ili bilo kako. Ali, ako imamo razlicita misljanja o tome sta je i gde je domovina, nije cudo da se ne slazemo oko stavova u tekstu. Po meni, sve u tekstu je neistinito i pogresno osim naslova.
Nikica, Srbija9.6.2008. 11:37:48 
36. Paljivo sam proitao napisani lanak. U mnogim stvarima se slaem sa autorom. Izneo sam samo jednu primedbu i dao svoje miljenje. Miljenja drugih uvaavam i jedino traim da budu korektna. Komentari su razliiti, ali tako treba i da bude, s obzirom na tematiku. Jedino su mi zasmetali komentari
Milo, Srbija9.6.2008. 12:19:29 
37. na pisanje G-dje Dine. Njene priloge redovno pratim. Uvek su korektni. Negde su nam miljenja identina, negde slina, a negde razliita, ali to uopte nije vano. Smatram da ona obogauje ovaj sajt i da u to ulae mnogo truda.
Milo, Srbija9.6.2008. 12:31:35 
38. Slazem se u potpunosti sa autorom "Druge strane medalje" i ovom prilikom ga pozdavljam.Za mene je ovaj tekst realan opis ondasnjeg sistema i nacina zivota, ekonomskih i politickih prilika u to doba.........
Igor Vuk, Srbija9.6.2008. 12:42:43 
39. ...A domovina je tamo gde su grobovi predaka, gde sam naucio da hodam,govorim,pisem.To je ono sto se nosi u srcu, sto covek oseca kao svoje.A okolnosti koje su nas razbacaje po celom svetu su vec jedna druga tema........
Igor Vuk, Srbija9.6.2008. 12:52:09 
40. ...Po meni jako vezana uzrocno-posledicno za drzavu i sistem o kojem ovde komentarisemo svako iz svog ugla.......
Igor Vuk, Srbija9.6.2008. 14:05:06 
41. Sa tekstom se u potpunosti slazem. Svojom trenutnom domovinom smatram USA, jer tu mi je dom i porodica. Svojom starom domovinom smatram Jugoslaviju i Bosnu i Hercegovinu. Sve sto je napisano u tekstu je tacno! Stvar je izbora da li nekom odgovara ili ne takav nacin zivota. Meni ne. Ja volim zemlju u
nina, United States9.6.2008. 15:14:11 
42. kojoj zivim, ciji sam drzavljanin, a to je United States of America. Mnogi se nece sloziti, ali, hvala Bogu, svako iznosi svoje vlastito misljenje. Ne mogu se zamisliti da imam svu "slobodu" a ne smijem se ne slagati sa onim sto mi drzava ili predsjednik namecu. To je nonsense! Barem za mene.
nina, United States9.6.2008. 15:16:30 
43. Sta dodati na ovaj akt!Sve je tacno,a moglo bi se jos preciznije i argumentovano potvrditi.Autor je dozivio Jozin vakat,jamda?Puno tog nas DRUG JOZA nije ni sam znao sta mu rade iza ledja!Da je volio vlast,JEST,zemskine,JEST,dok Sirotanovici i ini odvajali za tkz.JNA MIliCIju!Al`su uzivali!Ti-to!
TI-to, United States9.6.2008. 18:47:25 
44. Ovo je odlican tekst da na osnovu komentara shvatimo gde se ko prepoznao, uklopio i snasao! Ja sam srecna sto sam izricito protiv svega napisanog. Za "Ninu" smo odavno shvatili gde pripada, i raduje me sto se tu snasla. Ja uzivam u svom okruzenju i ne bih ga nikad menjala.
Nikica, Srbija9.6.2008. 18:53:23 
45. Pa Nikice kakav je zivot vama tamo u Srbiji od 1990 nije ni cudo sto zalis za onim vremenima , a i sada vam je standard najnizi na Balkanu.Medjutim bez obzira na sve trebas biti realna, ocekivala sam to od tebe kao do sada realnog komentatora medjutim nista od toga,nazalost.
Alma, United States9.6.2008. 18:57:17 
46. Nikice majxstor u metalcu nije mogao priustiti odmor svojoj porodici ni svake prestupne godine ,dok to obicni radnik u Beogradu je mogao dvaput godisnje: Takvu drzavu ja nisam volio prvo sve tamo pa opeto onda onamo i kad je vakat vamo Nema Duplo-golo ,dolje vlada dolje partija,svi treba da zive
9, Sweden9.6.2008. 20:32:19 
47. Nikada ne bih pozelela ni najgorem neprijatelju da mu zemlja izbora bude Amerika. Razumem da su neki sticajem okolnosti tu zemlju izabrali kao utociste, ali nama koji zivimo na tlu bivse Juge deliti lekcije iz najtrulije drzave na svetu zaista je vise nego zalosno! Ja sam srecna sto zivim ovde!!!
Nikica, Srbija9.6.2008. 21:18:33 
48. Tjesi se Nikice, znas i sama da sto pises nije istina, ali mrznja prema Americi ti neda da budes iskrena.A to da si srecna sada u Srbiji, cuh jedino od tebe.Trula Amerika i dalje ti diktira Zivot i kada ona istrune istrunice sve draga moja.Zbilja sam mislila da mozes nekad biti realna zena ali ...
Alma, United States9.6.2008. 22:59:55 
49. Tacno je da trula Amerika svima diktira zivot i tacno je da je mrzim. Zato i kazem da zalim sve one koji su primorani da je prihvate kao svoj izbor. Nema razloga da se ja tesim. Zivim u svojoj domovini, u svojoj kuci, okruzena svojom porodicom, svojim prijateljima.Jadna si ti "realna" Alma!
Nikica, Srbija9.6.2008. 23:19:54 
50. Pitanje za Dinu i MIlosa,kako se danas zove Vasa domovina?
Lambada 2., United States10.6.2008. 1:09:28 
51. Drago mi je da se uvazeni g-din Milos slaze sa kako rece sa mnogim stvarima koje je autor iznio u prici i ja samo mogu reci da je ovako bilo i u Banja Luci gdje sam zivio maltene 50 godina i nije mi jasno zasto neko nece da prizna da su se sve ove stvari desavale.Pozdrav g-dinu Milosu.
Ekrem , United States10.6.2008. 6:58:28 
52. Slazem se sa sa Lambadom.Era socijalizma u Jugoslaviji je imala(nazalost) drugu stranu medalje.Mi koji zivimo i radimo u BiH u kojoj situacija nimalo nije ruzicasta po pitanju standarda,ljudskih prava i sl.sa nastalgiom gledamo na vrijeme socijalizma koje je i uz drugu stranu medalje bilo humanije..
Gost, Bosna i Hercegovina10.6.2008. 8:27:14 
53. ..i pravicnije nego sto je to sada.Imali smo neku vrstu socijalne drzave koje sada nema.Imali smo sigurnost koje sada nema.Imali smo pasos koji je nesto znacio a sad neznaci nista.Sad smo u toru a prije smo bili slobodni ljudi.Vrijeme je tranzicije koji mnogi vjesto koriste tako da u jednom naletu..
Gost, Bosna i Hercegovina10.6.2008. 8:32:59 
54. ..pokupe koliko su svi politicari u eri socijalizma godinama uzimali.
Gost, Bosna i Hercegovina10.6.2008. 8:34:01 
55. Alma, samo jedan komentar vezan za vasu konstataciju.Zivotni standard u Srbiji nije nista losiji a ni bolji od okruzenja, tu mislim na sve bivse republike Sfrj.Verujte mi posto se dosta krecem po ovim prostorima.A o Americi mislim slicno kao Nikica, naravno to je moje misljenje....
Igor Vuk, Srbija10.6.2008. 11:31:08 
56. Potovani-a G.Lambada 2, ivim u Republici Srbiji, gradu Beogradu. Dravljanin sam Srbije, imam njen paso i linu kartu. Sav moj rod je tu. Dobro sam situiran. Putujem za moje godine prilino dosta. Najee u Grku, Madjarsku i Tursku. Ali ima i druga strana medalje. Imam dravljanstvo BiH, RS,
Milo za Lambadu 2, Srbija10.6.2008. 11:34:41 
57. paso i linu kartu. U Mrkonjiu nemam nikog od roda.Samo one mrtve na groblju. Tamo sam rodjen.Nigde se lepo ne oseam kao u M.Gradu. etnja oko jezera na Balkani draa mi je od posete bilo kom svetski poznatom mestu. Volim etnju gradom, ali mi strme ulice stvaraju potekoe,ali idam polako sa
Milo, Srbija10.6.2008. 11:45:42 
58. uivanjem. Na alost to se retko dogadja. Stoga je valjda zadovoljxstvi vee. Nigde lepo ne diem, niti spavam kao u Mrkonjiu. Nita mi se ne moe porediti sa mesto moga rodjenje. Vama je izgleda zasmetao moj komentar za G-dju Dinu. Napisao sam svoje vidjenje iako ona i ne zna ko sam. Pozdrav i Vama
Milo, Srbija10.6.2008. 11:55:34 
59. A sta je sa onim "domovina je gdje si rodjen,gdje su ti grobovi predaka...?Izgleda ne moze ime domovine preko jezika.Za Dinu nemoj brinuti,nikad je nisam i necu uvrijediti.
Lambada 2., United States10.6.2008. 18:23:00 
60. Zasto se g-dine Milose okrecete od teme i zasto uporno spominjete g-dju Dinu i k tomu jos da je ne znate, a prije par mjeseci ste rekli da su vas i njen otac bili veliki prijatelji, a eto i ona ne zna ko ste.Nego u rodbinu se racuna i punica ili tasta kako vi sada tamo kazete,ona je u Mrkonjicu jos,
Alma, United States11.6.2008. 6:22:06 
61. a draga moja Dino nista licno i zao mi je sto sam ti ime spomenula jer ja ne znam iz kojeg razloga ga doticni gospodin stalno forsira ili se iza njega krije.Pozdravi majku Djemku, a tebe pozdravlja Alma. Ovakvi komentari me zbilja razocaravaju kada neko o sebi prica.I na kraju Milose kako za vize?
Alma, United States11.6.2008. 6:26:13 
62. Alma, ovde ima puno onih koji o sebi pricaju, a nisam primetila da reagujes. Ali tebi ovigledno vise smeta ono "Srbija" iza nekih imena, nego sadrzaj napisanog.
Nikica, Srbija11.6.2008. 8:32:28 
63. Po tebi Alma kad i ako propadne USA treba svi da se poubijamo,dodji malo u Sweden da vidis kako se zivi.Propadale su i malo vece drzave pa je svijet opstajao ne vidim razloga da to ne bude i ubuduce.
Monte Kristo, Sweden11.6.2008. 8:51:19 
64. Sve do pada komunizma i hladnog rata,krajem osamdesetih godina, postojala je velika potreba da postoji jedna "tampon zona" izmedju istoka i zapada.Jedna vjestacka tvorevina tako zvana Jugoslavija, na celu sa diktatorom Titom,uz veliku financisku pomoc dugi niz godina od strane obije strane.
Drale, Germany11.6.2008. 8:57:39 
65. Slazem se sa autorom texta u mnogim stvarima, slazem se i sa Draletom i jos nekima. Zatvarati oci i za proslost i sadasnjost je glupo. A za Almu ( za vize): pa najnormalnijim podnosenjem zahteva u Ambasadama ih dobijamo. Poslovne uglavnom uvek na godinu dana, turisticke na onoliko koliko trazimo. +
Suni, Srbija11.6.2008. 9:57:06 
66. I molim bez podcenjivanja bilo koje zemlje (cak i "sile"). Svi smo mi dovoljno slobodni ili hrabri da idemo da zivimo tamo gde zelimo i gde mislimo da nam je bolje. U Srbiji je verujte mnogo bolje nego sto mislite, cak bez obzira sta covek od zivota ocekuje. Pitajte Alma malo i strance koji su ovde.
Suni, Srbija11.6.2008. 10:01:59 
67. Alma nije ni udo to se osea sigurnom u Americi jer nosi original ameriko ime.Ne diraj Miloa i Varcarina kao nosioce kulturne batine naeg kraja.Hvala na razumevanju!
GRAANIN, Srbija11.6.2008. 10:05:36 
68. Zivot nije samo plata (mada je jako vazna), zivot cine i mnoge druge "sitnice". Imala sam priliku okusiti zivot u EU, provirila u zivot Amerike i kao sto vidimo, ne bih se menjala. Ovde je meni u svakom pogledu "toplije", bez obzira na jednom/dva puta godisnje viziranje pasosa i sl. . Pozdrav svima
Suni, Srbija11.6.2008. 10:06:04 
69. Gos. Lambada 2,na Vae pitanje, koje nije ba najljubaznije postavljeno, korektno i istinito sam odgovorio.Vi nastavljate sa novim pitanjem. Ponaate se kao islednik, a ja moram odgovarati i pokoravati se. Piite neto o sebi, domovini, istoriji ili dr. ali dokumentovano. Sigurno ste ve postavili
Milo za Lambadu 2, Srbija11.6.2008. 11:16:11 
70. mnogo pitanja pod raznim pseudonimima. Ako Vam je bio cilj da me oterate sa ove rubrike, uspeli ste. Danas to poslednji put inim. Javljau se samo u rubriku gde je moj integritet zatien i gde se potuju osnovna pravila lepog ponaanja.U koliko to ne bude napustiu sajt potpuno.
Milo, Srbija11.6.2008. 11:23:09 
71. G. Alma, napisali ste da sam pre izvesnog vremena, u nekoj od rubrika rakao, rekao kako su moj otac i Dinin otac, bili veliki prijatelji. Zato izmiljate. To moe svako od posetilaca sajta da proveri, pa i Vi. Ve drugi put pominjete moju punicu-tatu, iako o meni nita ne znate. Gospodine to je
Milo za Almu, Srbija11.6.2008. 11:33:47 
72. krajnje nekulturno. Pitate ma za vize. Sa lakoom i kad god poelim dobijam ih. Moji najblii rodjaci su zaposleni u University of Connecticut-Healrt Centar-Profesor of Neuroscience i Yale School of Medicine-Molecular Physiology. Ameriki su dravljani, idem im u posetu, a i oni svake godine dolaze
Milo, Srbija11.6.2008. 11:42:46 
73. meni. U USA sam iao kad ste Vi gospodine o tome mogli samo da sanjate. U poslednje vreme ne vidjam komentare Gos. Varcaranina. Sa njim sam imao korektne, toletantne i kulurne dijaloge. Miljenja se mogu razlikovati, ali nain ophodjenje mora imati nivo. Izgleda da ste i njega uspeli oterati.
Milo, Srbija11.6.2008. 11:52:03 
78. Sad je i nepismeni, seoski ucitelj dobar.
Kuki, United States11.6.2008. 19:31:05 
79. Za Nikicu: Kad je tako super u Srbiji, sto onda moras ici na stranicu Mrkonjic-Grada da bi imala s kim da razmjenjujes komentare? Zar bas u Srbiji nemas s kim? Mrznja je osobito tesko osjecanje da covjek nosi u sebi. Nije cudo zasto si toliko frustrirana. Take care!
nina, United States11.6.2008. 21:05:16 
80. Dokle ce neki ovako?Nije ovo prvi put da neki pisu komentare koji nemaju veze sa temom, neki promovisu sebe sa nekim sumnjivim podacima koji ama nikoga ne interesuju, treci nesto deseto i niko o onome o cemu je napisano.Pa vrijeme je da se manemo toga.Bolje se ne javljati.Suni cestitka na komentaru.
Gost, United States12.6.2008. 4:58:58 
81. Bravo Kuki. "...korektne, toletantne i kulurne dijaloge"..., "....visoko misljenje za jednog seoskog ucitelja...". Kako bi rekli ovdje Milose: "Moral je dobar, ali dupli moral je duplo bolji." A sto se tice bivseg sistema, dodao bih samo: Bolje i jednoumlje nego bezumlje i ludilo.U zdravlje....
josip broz - dobar skroz, Denmark12.6.2008. 8:11:32 
82. Nina,slatko si me nasmejala! Kazes da je u Srbiji lose i da ovde nemam sa kim da komuniciram pa zato dolazim na MG sajt!Tvoja opsednutost da u svakom komentaru na bilo koji tekst mene spomenes pocinje da zabrinjava.Pitacu u tvom stilu:Zar ti nemas nikog u svom zivotu pa si se za mene zalepila?
Nikica, Srbija12.6.2008. 9:01:29 
83. Dolazeci u posjetu USA i tadasnjem Jim Carter-u, Tito je primjetio grupu demonstranata i medju njima buduceg ministara obrane Hrvatske Suska. Gojko je na svinji napisao TITO. Tito nije rekao nista, ali na pitanje Cartera na kraju posjete, kako mu je bilo, prokomentarisao je vise za sebe....
josip broz - dobar skroz, Denmark12.6.2008. 11:18:57 
84. ."Ja svoje kerove svezem kad mi gosti dolaze!....Kada je Broz umro lanci su popucali i krvolocni KEROVi su poskakali na sve strane. Na zalost, i danas pa i na ovom mjestu vidimo poslijedice pucanja lanaca....
josip broz - dobar skroz, Denmark12.6.2008. 11:23:03 
85. Autor. Napisa da se teze zivilo 50-60 godina. Zaobidje tmelje sramnog sistema. Obaveza, otimanje nekretnine, prisilno na (dobrovoljni rad), iskoristavanje omladine. Mogla bi se knjiga napisati. Kojim teskim putem su prosle porodice ciji su clanovi bili na drugoj strani. NE PONOVILO SE!
Gost, Australia12.6.2008. 11:36:41 
87. Ovo sve dosad napisano moze stati u jednu izreku. Jedna brazda sesdeset dvije metar i po.
Baljvanac, Norway12.6.2008. 20:45:04 
88. Nije me bilo jedno vrijeme pa nisam bila u mogucnosti da odgovorim na komentare vezane uz moje ime.Lambada,ako me poznajes, imala sam clanove porodice koji su radili i u Metalcu i u Graditelju i od svoje plate zivjeli onako kako je vecina zivjela.Nisu ocekivali pomoc od drugog da bi prezivjeli.
Dina, Bosna i Hercegovina12.6.2008. 23:08:34 
89. A kad sam napisala da mi je bilo dobro kao i vecini kojoj sam pripadala,mislila sam na ,,srednji stalez,, jer ja ne znam da sam ikad pripadala visokoj klasi.Bilo je bijede,ali vrlo malo u odnosu koliko je ima sad.Razlike je bilo i bice je uvijek, samo mi nismo navikli na ovolike razlike.
Dina, Bosna i Hercegovina12.6.2008. 23:16:20 
90. Zasmetalo mi je jedino pitanje koja je moja drzava? Rekla sam da je izbor svakog da odluci gdje ce zivjeti i sta ce drzavom zvati,ali moja je drzava moja Bosna i Hercegovina a zivim u entitetu koji se zove Republika Srpska,grad Banja Luka.Molim te Lambada odgovori mi,iskreno,zasto takvo pitanje?
Dina, Bosna i Hercegovina12.6.2008. 23:34:52 
91. Postovana Dino, procitaj jos jednom "SVIJU SI NAS VOLILA ISTO" a I MI TEBE I ONDA I SADA!Za ime Domovine sam te pitala u "paketu" da saznas ono sto sam ja vec odavno znala.Procitaj moje komentare pazljivo pa ces vidjeti zasto se Miki ljuti.Podmece tebe kao kukavicije jaje.
Lambada 2., United States13.6.2008. 4:23:51 
92. Dino iz tvog prvog komentara stoji da nista u ovoj prici nije tacno,ti kazes"ne dozvoljavcam da me neko ubjedjuje da mi nije bilo dobro".Pa u tome i jest poenta sto svakome nije bilo dobro i mislim da je bilo dosta vise onih sto im nije bilo dobro nego onih sto jeste.Sama kazes sada da si imala
Utica, United States13.6.2008. 4:36:18 
93. clanove porodice koji su radili u Metalcu,Graditelju i znas onda kako su zivjeli.A koliko je samo gradjana radilo u te dvije firme,pa u Manjaci,Mladosti i kakve plate.Prema tome mislim da si trebala dati konkretniji komentar po ovoj prici, posto si zivjela u tom sistemu i znas mnogo toga, a bila si
Varcarka, United States13.6.2008. 4:43:18 
94. si i predsjednik nase drage omladine i vodila nas nas radnu akciju.Toliko i nadam se da ne trebas zastupnike da zastupaju tvoje komentare .Pozdrav od bivse omladinke.
Varcarka, United States13.6.2008. 4:46:53 
95. Nisam bio ni sef,ni direktor,ni napredni omladinac a bogami ni clan KPJ!Obican radnik.Ponosan na MG,BiH,YU i "Hej Sloveni". Dao bih sve ove godine od 92 pa na ovamo za samo jedan dan "one nase drzave".Zivjeli smo u mraku socijalizma i bratstva i jedinstva.A onda neko upali svjetlo...E nabijem ga...
josip broz - dobar skroz, Denmark13.6.2008. 8:32:59 
96. Uh ovdje se pravo zakuhalo, vruce, vruce...
azra, Sweden13.6.2008. 9:36:51 
97. Lambada 2-Utica-Varcarka=jedna osoba. U etiri komentara tri potpisa.Kod Utice i Varcarke oigledna ne namerna greka. to je puno, puno je i od takve osobe.
Beogradjanka, Srbija13.6.2008. 11:10:50 
98. Mislim da pricu mozemo da zakljucimo cinjenicom a to je:SVAKA MEDALJA IMA DVIJE STRANE.Dakako je vazno kako se osoba osjeca u odredjenoj drzavii svi mi mozemo dignuti sidro i promjeniti mjesto boravka.Mogli smo to 90-tih zasto ne i sad.Podcjenjivati jedne i uzdizati pripada .subjektivosti covjeka
Gost, Sweden13.6.2008. 19:45:38 
99. Svako zasto ima svoje zato,pa me i ne cudi razlicitost misljenja.Vise me razocaravaju ove "komijxske"upadice,vrijedjanja koje vise pripadaju jutarnjoj kafi nego ovoj temi,koja nas vraca na proslost i njene dvije strane.Mada iskreno radije bih i te prosle dvije nego danasnjih 100.U proslost nemogu
S, Sweden13.6.2008. 19:51:37 
100. pa cu se zadovoljiti sadasnjosti i potruditi da mi bude sto bolja.Kada bi svi to bili u stanju ciniti daleko bi dogurali.Sve dok "gurate "nos u tudje serpe ne znate kakav ces vas buckuris ispasti.Vise volim procitati polemike i misljenja nego traceve i sopstvene hvale te napadanje na nepoznate
S, Sweden13.6.2008. 19:57:28 
101. Vidim ovdje zdrave komentare i ne vidim nista da se zakuvalo.Treba reci sta ko misli i ne mozemo misliti svi isto.A ko zna ko je pod nickovima , mozda ste i vi beogradjanko beogradjan i ko to zna.Vazne su zdrave rasprave i drago mi je da se to desava.Svidja mi se i komentar iz Denmark, cisto iskren.
Ekrem , United States13.6.2008. 20:02:54 
102. Dragi gospodine iz Beograda, dese se greske prilikom kucanja kao i vama, pa i vi ste mnogo do sada nickova promenili ovde.Vazno je da se posteno pise i ne zamotava i ne okrece tema kao sto vi radite.Pozdrav mojoj komandirki Dini.
Varcarka, United States13.6.2008. 20:11:57 
103. Z ovu drugu stranu medalje su najvise krivi Komunisti, sve su znali odnosno nista nisu znali bili su obicne ovce koje su samo blejale i dizale ruke ko djoja demokratski prihvacali i usvajali zakone i promjene a veze ni sa cim jer sve sto je dolazilo iz CK KPJ odnosno TITE moralo s prihvatiti a sad -
9, Sweden13.6.2008. 20:38:25 
104. se Komunisti bucaju u prsa junacka i kazu dok smo bili mi bilo je dobro,jest makice morgen bilo je dobro vama izmisljena radna mjesta funkcije pa udri poslovni ruckovi poslovne vecere poslovne vile, jahte, vozovi,poslovne orgije ,samo krkanje dok narod nije zatrudnio i kad se rodilo kopile nije
9, Sweden13.6.2008. 20:42:03 
105. nije nicije nego narode primi rat jer ste ga vi tazili ,a mi Komunisti smo voljeli mir i brastvo krkanstvo i sve do zadnjeg nastojali sacuvati nase ideje i polozaje makar i presvukli dresove a ako treba i opet ce komunisti dresove presvlaciti samo da je se slubenih klupa docepati
9, Sweden13.6.2008. 20:47:28 
106. sram vas bilo sviju koji ste komunisti bili i sad tvrdite da nista niste znali odnosno mogli promjeniti
9, Sweden13.6.2008. 20:48:32 
108. Svaka cast na komentaru 9,Sweden.Po meni je ovo pravi zavrsetak ove teme......
Igor Vuk, Srbija14.6.2008. 10:01:11 
109. Da bi neko komentarisao komunizam morao bi bar osnovno znanje o njemu da ima. Nema nikakve dileme da komunizam kao ideja ima nesumnjive moralne i humanisticke vrednosti. Nazalost, svest ljudi nije bila na tom nivou da te ideje budu realizovane.|O cemu ti pricas 9, o krkanlucima, vilama, jahtama?
Nikica, Srbija14.6.2008. 14:05:32 
110. Smesno! U vreme ozloglasenih komunista mogao si prstima da izbrojis pojedince koji su ziveli privilegovano. Danas, nema im broja! Ovi danasnji nemaju vikendice na Hvaru i Zlatiboru, nego viletine na Floridi u Monte Karlu i prekookeanske jahte. U vreme komunista skolovanje je zaista bilo besplatno
Nikica, Srbija14.6.2008. 14:08:01 
111. ... kao i lecenje.Kad zavrsis fakultet zaista si bio osbosobljen za oblast ciju diplomu imas. Sad se diplome kupuju, a fakulteti nemaju nikakav kredibilitet.To sto su nekad postojala samo dva Tv programa nije zato sto komunisti nisu dali vise, nego sto je tehnologija bila u zacetku.
Nikica, Srbija14.6.2008. 14:11:10 
112. Nek mi niko ne prica bajke da je tada program bio u rukama politike ,a da sada nije!Pa televizija je danas najmocnije sredstvo politicke manipulacije.I u reklami za jogurt se krije politicka poruka.Ali prica o uticaju masovnih medija i o medijxskom ratu je suvise velika za ovaj prostor.
Nikica, Srbija14.6.2008. 14:13:30 
113. Bila sam komunista i time se ponosim. Biti moralno politicki podoban bila je cast. Nikome nije na pamet padalo da uzme tri dnevnice, a sleduju mu dve, ili da napise da je potrosio 13 litara benzina , a potrosio je 11. To danas ne postoji. Bili smo POSTENI, ziveli u jednoumlju, ali spokojno.
Nikica, Srbija14.6.2008. 14:31:30 
114. Iz tog "groznog" komunistickog vremena ne pamtim nijednu mladu osobu koja nikad nije videla more. Danas, u 21.veku ima toliko mladica i devojaka koji su ga videli samo na slikama. Onda se zivelo od prvog do prvog, danas od plate na ovim prostorima ne moze da se zivi ni 10 dana. Ziva istina!
Nikica, Srbija14.6.2008. 14:35:01 
115. Retki su oni koji u vreme ozloglasenog komunizma nisu dobili stanove. Ne kazem da nisu zasluzili. Danas, takvo nesto ne postoji.Danas ljudi na teritoriji bivse Juge prezivljavaju samo ako imaju neki dodatni posao, ako love u mutnom ili ako krckaju nasledjene nekretnine.
Nikica, Srbija14.6.2008. 14:46:26 
116. tito je uzimo kredite da sacuva vlast a ko ce kredite vracat kad tito umre pokazalo se da je komunizam dobar vidi se u Kini ili Kubi dvadeset dolara plata doktora a onaj necak Kastroa se podobrio pa dozvolio narodu da ima mobilne i dvd naravno od onih dvadeset dolara place bujrum ko moze
9, Sweden14.6.2008. 15:49:57 
117. Evo pokusavam da shvatim pojedine komentare.Nikad mi ni na pamet nije palo komentarisati zivot u drugoj zemlji,nemam argumenata jer tamo ne zivim.Mozete znati djelic zivljenja, sad na ovim prostorima ali sad,na udaljenostima sa kojih pisete,kao da ste pali s marsa.Vi koji vise ne zivite u BiH ili na
Dina, Bosna i Hercegovina14.6.2008. 16:12:11 
118. na prostorima bivse nam Juge,ne mozete raspravljati vise ni o pijacnim cijenama.Uporedjivati ono vrijeme i sad,mozemo samo mi koji zivimo na ovim prostorima.Daleko ste ljudi,za 10 dana koje provedete na odmoru ne mozete vidjeti pravu sliku.Mozda mozete ali kad je slika u vasem novcaniku.
Dina, Bosna i Hercegovina14.6.2008. 17:30:14 
119. Ovo ne pisem da bih nekoga izazvala,zato molim vas pokusajte samo razumjeti ono sto napisah.Iskreno,uvijek se nesto pravdam,uvijek kao da se osjecam krivom pa pokusavam objasniti a ni ja sama ne znam zasto.Valjda da ne bih nekog povrijedila.A ja sam ostala onakva kakva sam i bila,u dusi clan SKJ.
Dina, Bosna i Hercegovina14.6.2008. 17:39:06 
120. Pa ti "9" zivis u iluziji. Ne zivi se lose u Kubi zbog komunizma nego zbog sile (Amerike) koja je protiv njega. Tolike godine sankcija moraju ostaviti traga.Kuba je sinonim u celom svetu nepoltronske politike, ponosa i obraza. Skupo to placaju. Kastro je legenda, genije koji godinama parira Amerima.
Nikica, Srbija14.6.2008. 18:01:16 
121. Subjektivnost se ne moze parirati s istinom tako da velicavanje jedne politike koja je bila utopiskog karaktera veoma kobnog za pojedine bilo kod nas ili na Kubi je nerealno.Skolovanje nije bilo besplatno stanovanje i knjige su vukle puno tako da ni stipendija nije spasavala ocev novcanik Bee real!
S, Sweden14.6.2008. 19:11:39 
122. Nicky,Nicky ne zivi se u Kubi vec na Kubi,kakva greska za takvu sveznalicu.
Monte Kristo, Sweden14.6.2008. 20:08:15 
123. Nesto ne stima ovdje.Ovdje je prica o bivsem sistemu kakav je bio i kako se zivjelo, ne znam ko spomi nje sadasnja vremena Dino,pa da mi sa velike daljine ne znamo kako se tamo zivi.To nema veze sa pricom niti je neko to spomenuo, dakle tema je zivot u ex Jugi i mi ne komentarisemo zivot u drugoj
Gost, United States14.6.2008. 20:46:17 
124. ze mlji, mi komentarisemo ono sto smo dozivjeli.Isto tako moram reci da i ti Nikice imas smisla za humor kada kazez da je komunizam bio ....., a da svijest ljudi nije bila na tom nivou.To je promasaj jer narod nije ni smio imati svijest, to je srz, jer ako si imao svijest zna se gdje si zavrsio.
Gost, United States14.6.2008. 20:48:52 
125. Preporuka:New class od Milovana Djilasa i sve njegove knjige pa ces vidjeti zasto se on razisao sa partijom i zasto je 9 godina lezao u zatvoru.Isto tako ovo za Kubu ti je prava provala da zbog Amerike zive lose.Kastro kako ti kazes legenda je rekao lani da mu je najveca greska u njegovoj vladavini
Gost, United States14.6.2008. 20:52:28 
126. svaka cast Kastrou kao i Titi vidi se ponos i inat. Samo boim se da je Tito stojo u redu za kafu ulje deterdjent ili se suncao sa Kastrom i vozikao onim camcicem Plavi Galebcic.Bze moj sjecate li se onih doceka u Koreji Veliki Ljudi Velikim Ljudima ili mozda Gadafija Sve prave ljudine i sistemi
9, Sweden14.6.2008. 20:52:46 
127. ta sto se okrenuo Moskvi i Rusiji.Sanckije USA jesu teske ali Kastro je doktirao da svako ima isti placu od 20 dolara od farmera do doktora.To je i vizija komunizma da su svi ljudi jednaki/Kapital/.I jos nesto , nije vazno jesmo li li imali 1 ili 2 programa , vazno je da smo slusali i gledali
Gost, United States14.6.2008. 20:56:37 
128. vijesti koje su nam oni servirali.To je srz svega.Budi poslusan i dace tebi tata stogod, ako ne slusas zna se.
Gost, United States14.6.2008. 20:58:03 
129. Dali ste se komunisti ikada zapitali zasto Tito nikad nije bio u Svedskoj ,Kanadi Australiji,Austriji NJemackoj,i drugim normalnim zemljama.ili barem nabrojte ijednu normalnu po vama gdje je on bio dobro doso.Krasno je SKJ igrao haman pedeset godina
9, Sweden14.6.2008. 20:59:11 
130. "Monte Kristo", to sto vi pravite greske pa kazete "NA Kubi" mene ne obavezuje. Kao sto ne kazemo ziveti na Nemackoj, na Americi, na Danskoj... da ne nabrajam, tako isto se ne zivi na Kubi ,nego "U" Kubi. Pravilno sam napisala; a ti sledeci put razmisli kad me ispravljas!
Nikica, Srbija14.6.2008. 21:46:16 
131. Nikice, jeli Tito jos u kuci cveca?
Prle, Germany14.6.2008. 21:59:49 
132. Kad bih znala sta znaci "haman" rado bih replicirala antikomunisti.
Nikica, Srbija14.6.2008. 22:05:31 
134. Nicky pa ne moras odmah da se srdis,pogrijesila pa sta drugi put ce biti bolje.
Monte Kristo, Sweden14.6.2008. 22:14:38 
135. Kaze se na Kubi Nikice zato sto je Kuba ostrvo, kao sto kaze na Hvaru,na Visu, na Korculi, na Islandu....Monte je u pravu Nikice.
Gost, United States14.6.2008. 22:48:44 
136. jedini normalan poredak na Balkanu je bio za vrijeme kraljevine ,JEDINO TADA SE CIJENILA PAMET I ZNANJE ,A POSLE SVE JE ISTO I SA TITOM I POSLE TITA.KOD KRALJA SU AMBASADORI BILI ANDRIC,CRNJANSKI..DUCIC,A KOD TITA POLITICKI PODOBNI KAO I DANAS.PAMET JE NESTALA 30/IH GOD XX VIJEKA ,A BUDALE ZAGOSPODA
normalan, Bosna i Hercegovina14.6.2008. 22:55:51 
137. SVE JE OVO NAMJESTALJKA I SA TITOM I BEZ NJEGA ,KO JE TADA BIO UZ VLAST I DANAS JE OCEVI SU OSTAVILI AMANET DJECI @CUVAJTE NAM FOTELJE@JADNO
NORMALAN, Bosna i Hercegovina14.6.2008. 22:58:09 
138. Moze da se kaze i "u Hvaru", "u Visu", "u Korculi", jer to nisu samo ostrva vec i mesta na tim ostrvima, pa i upotreba U ili NA zavisi od cele recenice. Ako kazem U (drzavi) Kubi to uopste nije greska! Da li ti "gost" kazes NA VELIKOJ BRITANIJI, NA IRSKOJ? A to su ostrva,zar ne? Drugima drzi lekcije
Nikica, Srbija15.6.2008. 8:03:08 
139. Bila sam U Jelsi NA Hvaru, a i U Hvaru NA Hvaru, U Komizi NA Visu,a i U Visu NA Visu, U Vela Luci NA Korculi,a i U Korculi NA Korculi.Ove godine cu, kao i prethodne, u Bol na Bracu! Prekrasno je!Za vreme komunista isla sam 21 dan na more, sad samo deset! Moram da se vratim da cuvam tatinu fotelju :)
Nikica, Srbija15.6.2008. 9:59:53 
140. Nicky,Nicky kaze se idem u Hvar na Hvaru,u Vis na Visu,u Havanu na Kubi itd,itd i vise te necu ispravljati,znanje treba sam sticati i uvijeren sam da ces se ti popraviti do augusta.
Monte Kristo, Sweden15.6.2008. 10:34:17 
141. Nego da zavrsim svoje vidjenje komunizma. Komunizam nije los u prelaznoj fazi ka socijalizmu 4-8 godina max dva mandata ali cuvat bilo koji sistem pogotovo jednopartijxski to je cista diktatura odnosno komunizam koji jos uvijek postoji i onakav koji smo mi imali je nista manje nego fasizam odnosno
9, Sweden15.6.2008. 11:06:19 
142. odnosno nacionalizam upakovan u Jugu (mi smo naj-bolji-ljepsi-bogatiji-pametniji-najnaj)svi ostali su zavidni i neprijateljxski orjentisani prema nama.Zabrani crkve djamije stroga kontrola i cenzura svega.Inforbiro borba protiv Stanjina i svega nepartijxskog na Stanjinski nacin izgradnja golih otoka
9, Sweden15.6.2008. 11:12:41 
143. Za Nikicu HAMAN znaci u biljnom svjetu "fotosinteza"a u zivotinjxskom Menstrualniciklus
9, Sweden15.6.2008. 11:22:45 
144. Hajde dosta vise, drzite se teme i komentarisite nju. Hranite se prepucavanjem iz dana u dan. Komentari koji nisu u korist teme treba da se brisu, moderatori dobra dan!
Gost, Norway15.6.2008. 11:44:39 
145. Kakvi su ovo karakteri?Na svako neslaganje i naj manju kritku "DIKTATORSKI"odgovori.Predsjednik SSOJ,komadant brigade i ponosni clan SKJ sve ne dozvoljava.Da je promjene nisu prekinule danas bi slavili Dinin rodjendan.Milos bi bio sef bezbednosti a Nikica urucila stafetu.DR "KLPA" MI VAM SE KUNEMO".
Kuki, United States15.6.2008. 13:54:07 
146. Kako samo 10 a velis super se zivi tamo kod vas.A prije 21 dan preko tate, u tatino odmaraliste, sve dzabe.Nema vise, pojela maca Nikice.
Alma, United States15.6.2008. 16:39:51 
147. Iako nije demokratski nego vie komunjarski, interesuje me moe li se ikako zabraniti ovoj " trla baba lan" Nikici , davanje komentara na ovoj stranici.Poslije njenih "komentara" Ranisan je obavezan. Inae, danas nam je loe jersu nam to u amanet ostavili oni koji vladali 50 godina, sve sa titom na
Gost, Bosna i Hercegovina15.6.2008. 19:46:17 
148. Hvala ti Kuki,nisam ni znala da sam tako visoko kotirala u tvojim ocima,jos da imas hrabrosti da se potpises svojim pravim imenom,tek onda bih cijenila tvoj komentar i tvoje misljenje.Za gorcinu koju prosipas sigurno je neko kriv,ali ja nisam sigurno.
Dina, Bosna i Hercegovina15.6.2008. 21:13:43 
149. Dobro si rekao.Al eto nije tako.Promjene su se desile pa ti i ja sjedimo gdje sjedimo(zivjeli Raso,Aljo i Njofra),imali smo preko 200.000 mrtvih,konc logore (Long live naci school), inteligenciju koja kopa po kontejnerima,itd,itd.Al nema veze nek su "drugovi" otisli. Sjasi Kurta da uzjase Murta...
Za Kuki, Denmark15.6.2008. 21:48:05 
150. E ovako lipi moji da se nebi svadjali,ovako ce biti...Kad ja reinkarniram ponovo cu uvesti ROBOVLASNISTVO i svi ce te biti "na MOM".Ovaj vas FEUDALNI sistem nista ne valja jer ste svi "na SVOM". Jer dok ste bili svi na MOM nikom nije falilo.A vidi ovo sad vam nista nevalja.Izabrali,pa opet ne valja!
josip broz - dobar skroz, Denmark16.6.2008. 9:10:42 
151. SSOSOK organizuje DISKO u Magaljdolu. Muzika do zore. Biramo mis veceri. Brlja po povoljnim cijenama. Vokalno-instrumentalni sastav "Zmija" ce odadirati do fajronta. Ulaz 20 din. -Dame dzaba. Predsjednik SSOKPJ DZuradz Jaguz
Barok, Denmark16.6.2008. 12:26:34 
152. U Magaljdol doite asfaltom.Ne vozite pjani radi zatite prirode.Ko voli nek izvoli!Neemo vas tjerati da pijete.Za svaki sluaj imamo hladan Nektar,Lav,Jelen,Haineken....
Gost, Bosna i Hercegovina16.6.2008. 15:33:05 
154. Savijet za DINU i MILOA:kako moete dopustiti ovim gore ANONIMUSIMA da vas izbace iz takta.IGNORII!!!!
RIKA, Bosna i Hercegovina17.6.2008. 15:04:54 
155. Za 9,centarfor,pravi goldjija,ko zna zna/zabiti gol/.Nikki treba recnik,ali strikace igle su bolje i vala Bogu ona se opasale ovom masinkom,pa deli lekcije!Lepo sam je nudio posetu US,da peva i igra/Glamocko gluvo/.Bujrum NiKKi odje nami.Triba nam pamet tvoja!Ako mores ponesi koju strunjicu za znak.
VARCARANIN, United States18.6.2008. 11:16:26 
156. A ko podize one kredite za "zeleni plan", a ni pedlja zelene povrsine nisu imali.Kada je izaslo u novinama ,htjeli autora teksta objesiti ko biva nije istina.A po 25.000 DM se dizalo bespovratnog kredita.Je li to posteno, je li to sistem.I svi su ti bili GORE i jos clanovi SKJ.Za primer!
Gost, United States19.6.2008. 1:15:15 
157. Za gosta-poruka br 152.Ako moze pojasnjenje, sta znaci - ne vozite pijani radi zastite prirode.Sta bi to trebalo da znaci posto ja obicno vozim pjan a organizam me jos uvek dobro slusa pa nikad ne prljam prirodu.Onda se ovo upozorenje na mene ne odnosi, nadam se...
Igor Vuk, Srbija19.6.2008. 10:12:34 
158. pozdraviz Trogira ,a bija sam u Viloj Luci!
neri, Netherlands19.6.2008. 13:19:16 
159. Sanjaj o Korculi i Trogiru! Mogu ti poslati sveze fotke.
Nikica, Srbija19.6.2008. 14:12:18 
160. Nisu svi ljudi tako rdjavi kako rdjav covjek misli Nikice. Zloba ljudska uvijek polazi od nemoci, Nikice. Ako ti ove ponovljene recenice (ne znam vec koliko puta) ne dopiru do mozga, onda si stvarno izgubljen slucaj. Zalosno je i pateticno koliko mrznje i zavisti izlazi iz tebe.
nina, United States19.6.2008. 15:23:47 
161. Zalosno je "nina" sto ti nikad nemas nikakav komentar niti na jednu temu osim komentar na moj komentar. Vec sam jednom prilikom napisala, ali da ponovim: da sam na tvom mestu brinulo bi me koliko si opsednuta mojim likom i delom! Meni ne smeta, a ti plati nekog dobrog psihijatra!
Nikica, Srbija19.6.2008. 21:07:50 
162. e moja niki nisam ja nikad sanjala kod mene je sve java ,a ti svoje fotke obesi na trg da svi vide
neri, Netherlands19.6.2008. 22:48:03 
163. Postovana g-djo Nikice ovdje je tema sasvim drugo od prepucavanja na licnoj osnovi, pa nemojte molim vas ovdje, nadjite negdje drugo mjesto.Rekli ste svoje po pitanju ove teme i ostavite i drugima da kazu, lice obracune na neko drugo mesto.
Gost, United States19.6.2008. 22:49:45 
164. Ne znam "Gost" zasto se niste obratili "nini" nego meni. Da li je komentar br. 160 pre komentara br.161? Mislim da ste Vi suvise licni! Uostalom, besmisleno je i obracati se anonimusima!
Nikica, Srbija20.6.2008. 9:16:41 
165. Goste USA, besmisleno se obracati anu(nimu)sima. Odustani.
Gost za gosta, Denmark20.6.2008. 10:14:40 
166. Ovo je haos,stvarno ste me razocarali kao moji sugradani,ovi stranci me ne interesuju niti njihovi komentari!!!Moja domovina je BiH I ispravka gospodinu koji je rekao da je moje ime Americko,Alma je Tursko ime i znaci zlatna jabuka a nisam znala da postoji joss jedna Alma u USA iz M-G pozdrav joj ve
Alma(Orlaseva), United States21.6.2008. 10:20:56 
167. Nikica zna kako se zivi u Americi na Kubi samo izgleda nezna kako se zivi u Srbiji
ALMA, United States21.6.2008. 10:32:00 
168. Konacno jedan fantastican tekst.Moram priznati da sam odusevljena.Stvarno je dosta srceparajucih prica o tome kako se zivjelo(svi to znamo).Vrijeme je da se okrenemo sadasnjosti i postanemo pragmaticni i zivimo od svog rada(za razliku od proslih vremena)
Gost, Srbija22.6.2008. 13:49:00 
169. ZIVOT JE SAMO JEDAN, TAKO KRATAK I SAMO NAS! gdje god da zivimo,zivi smo, gdje god da umremo-NEMA NAS VISE!
OVDJE U BOSNI, Bosna i Hercegovina23.6.2008. 10:59:18 
172. Komentar na 57/58 Milosu..cini mi se da si ti ili malo stariji, ili malo pametniji, realniji ili iskreniji od sviju nas...ja za 18 godina se nenaspava i nenajede u ovoj zemlji ko za jedan dan u MG ili okolini..jedan dan, sat, minut..Amerika je moja sudbina a Krajina moja otadjbina zauvek
Novo Jorcanin, United States26.6.2008. 18:07:30 
173. Tesko je formulisati ovu temu iz razloga za one koji su bili uspesni i srecni u tom sistemu (citaj beneficirali) bilo je super, a opet oni koji su postradali, izgubili svoga blizega zbog politike ili misljenja njima nije svejedno, jedno je sigurno da smo "bili vodjeni" kao i danas nevidljivim rukama
Novo Jorcanin, United States26.6.2008. 18:10:28 
174. a sta mi znamo obicni bosanci, MG-i o tome, zaverama, stranim uticajima, Mose Pijadama, itd..komunizam je uvezen i izvezen od istih ljudi, dat nam i oduzet..da li se vas nesto pitalo?..tamo-amo, bilo gde da ste..svi mi mislimo da smo super pametni, da sve znamo..a Bog sam zna da nista ne znamo..
Novo Jorcanin, United States26.6.2008. 18:13:28 
175. zato zivite zivot najbolje sto znate bilo gde da ste, a svima nama na svoj nacin je zavicaj u srcu i dusi, meni moj vama vas, necu da diram vas ne dirajte moj, i ne mozete...a komunizam je savrsen ali i mrtav..zaboravljen, eto retko ga ko spomene do vas mojih MG-a..mene je iskolovao i poslao u svet?
Novo Jorcanin, United States26.6.2008. 18:17:15 
176. Boze,Boze oko cega se glozete.Pa,posle Tita,Tito.Lambada je realan bio a bilo je i gore od toga.U svijetu je vladao mir a nije Tito stvarao taj mir nego svetske sile.Danas je vreme ratova ,rastakanja, da bi jaci opstali,potlaceni odrzavaju silu.Zivot proziveh na niskoj ekonomskoj lestvici ali,mora s
Emila, CANADA2.12.2009. 20:29:42 
Va komentar na tekst

Da biste poslali poruku morate biti registrovani na ovom sajtu.
Niste se jo registrovali?
Korisniko ime:
ifra:
Komentar:

Maksimalan broj slova po komentaru je 300.
Preostalo je jo slova.

 
Urednici sajta www.mrkonjic-grad.com ne odgovaraju za sadraj komentara posjetioca ovog sajta.
Urednici zadravaju pravo da komentare sa uvrijedljivim, vulgarnim i neprimjerenim sadrajem briu ili mijenjaju.
Ukoliko mislite da je neki od objavljenih komentara po bilo kom osnovu uvrijedljiv za vas, molimo da nas kontaktirate na adresu kontaktmrkonjic-grad.com sa zahtjevom da uklonimo neprimjereni komentar.
Donirajte novac u humanitarne svrhe!
Vai tekstovi
Znate neku dobru priu o nekadanjem Mrkonjiu?
Podijelite je sa ostalim posjetiocima...
Proitajte jo i...
In memoriam - Tatla Sena Kotromanovi 3.9.2023.
Ribarenje po Crnoj rijeci 14.6.2022.
Riki 8.3.2019.
О куме Нина 24.10.2018.
Неће крме пара 23.10.2018.
Jedno davno skijako takmienje na Balkani 1.8.2016.
I ja sam, kanda vidjeo Djeda Mraza 21.12.2015.
Aneo uvar 28.7.2015.
Zbor u Bjelajcu 17.4.2015.
ale iz zaviaja 6.11.2014.
In memoriam: Anto Kotromanovi 24.10.2014.
Odlazak u zadrugu 24.11.2013.
GAO-X 18.3.2013.
Komuanje 22.2.2013.
Bogdanova jabuka 11.1.2013.
Orao i lisica 17.11.2012.
Stari mlin 25.9.2012.
Slatkarija 11.9.2012.
Pijaca u Baraima 27.8.2012.
Baba Semica 20.8.2012.
Jadikovanje 14.8.2012.
Mrkonjiki slastiari 25.7.2012.
Drug Tito 4.5.2012.
Pismo 16.4.2012.
Vridba 24.3.2012.
iro 1.3.2012.
Zimske arolije 6.2.2012.
ak prvak 18.1.2012.
Rakijada 16.12.2011.
usnjarev gaj 9.12.2011.
Kusija 5.12.2011.
Ujak Uro 18.11.2011.
Stigli 'banati'! 20.10.2011.
Mjesec na kapnici 29.8.2011.
Kosidba 6.6.2011.
Uskrs 19.4.2011.
Hrvin orkestar 23.1.2011.
Grlom u sjeanja (6) - Mlin 6.1.2011.
Zna li, bolan, e e? 28.12.2010.
Malji, malji! 13.11.2010.
Paraglajding 1.11.2010.
Humoristike pjesmice iz moje Velike avlije 15.10.2010.
Grlom u sjeanja (5) - Tikva 7.9.2010.
Novakovia vir 3.9.2010.
Evo kotla, evo garavoga 13.5.2010.
Prvi put u Mrkonjiu 22.4.2010.
David protiv Golijata 22.3.2010.
Brancilov televizor, II dio 3.3.2010.
Brancilov televizor 25.2.2010.
Baraki turnir 8.2.2010.
kola u Gerzovu 1.2.2010.
Veliki ampion iz malog grada 26.12.2009.
Branko opi: 'Varcar-Mrkonji' 14.12.2009.
Три слике из живота проте Дејана 10.12.2009.
Прота Дејан Дејановић 10.12.2009.
Hajduk i Dobrotvor 6.12.2009.
ta li smo mi sada: Mrkonjiani ili Varcarani? 16.11.2009.
Vatrogasci 8.9.2009.
Crna rijeka 18.8.2009.
Lipanj 16.6.2009.
Grlom u sjeanja (4) - Maioniar 2.6.2009.
Grlom u sjeanja (3) - tafeta 28.5.2009.
Grlom u sjeanja (2) - 'Kocka' 25.5.2009.
Grlom u sjeanja (1) - Balkana 22.5.2009.
Kako se zove ono...... 8.5.2009.
Istina je moja istinu govorim 7.5.2009.
Njemu 28.4.2009.
Stihovi iz due 19.4.2009.
Na prota Dejan Dejanovi 18.4.2009.
Jesu li stavljeni katanci na srca naa? 14.4.2009.
Majstor Nine Mounjac 12.4.2009.
Franjo Idoti - roditelj, trgovac, maestro 4.4.2009.
Raspjevani slavuj 1.4.2009.
Ti, ja i ostali 28.3.2009.
Dolazak u rodni kraj 26.3.2009.
Gost u rodnom kraju 24.3.2009.
Pod zvijezdama 22.3.2009.
Stari dobri Tanilo 20.3.2009.
Prvi razred 1981.god u Orahovljanima 5.3.2009.
Kad ptice polete 28.2.2009.
Druenja 25.2.2009.
Suza na kamenom obrazu 22.2.2009.
Krajina 9.2.2009.
Lijepa vremena 6.2.2009.
Simpatija 3.2.2009.
Ljubav (iz jednog spomenara) 31.1.2009.
Moja generacijo 20.1.2009.
Uz vruu lepinu nije tako ni hladno 20.1.2009.
Turizam na seoski nain 1.1.2009.
Jedna stara slika! 26.12.2008.
Na male golove 21.12.2008.
Zaimova kafana 16.12.2008.
Sluajni susret 15.12.2008.
Nebo iznad mrkonjike doline! 11.12.2008.
Riki most 2.12.2008.
Moj otac - kova kosa 27.11.2008.
Pismo V iz tople sobice 25.11.2008.
Kada su neije rue cvatale! 20.11.2008.
Stara gimnazija 20.11.2008.
Autobus FK Sloboda 11.11.2008.
 Copyright © 2000-2018.  Kreativnije.com